WSPIA Prawo 2010

WSPIA Prawo 2010


Zasady Forum

I. Treści, których nie wolno zamieszczać na forum

1.1. Zakazuje się umieszczania treści sprzecznych z polskim i międzynarodowym prawem, które naruszają dobro innych osób, firm i instytucji, a w szczególności:
a) treści uznanych powszechnie za wulgarne, obraźliwe, oszczercze wobec innych,
b) treści dyskryminujących: grupy wyznaniowe, etniczne, mniejszości seksualne, rasowe i inne,
c) treści faszystowskich, propagujących przemoc, uznawanych powszechnie za drastyczne czy przerażające,
d) treści zawiązanych z pornografią,
e) treści zachęcających lub pochwalających zażywanie środków odurzających tj. narkotyki, alkohol etc.
1.2. Zakazuje się rozpowszechniania piractwa w każdej formie, dotyczy to:
a) wskazywania źródeł w celu pozyskania nielegalnego oprogramowania,
b) przekazywanie nielegalnie pozyskanego oprogramowania,
c) podawania seriali, cracków, key generatorów etc.,
d) udzielania informacji, wskazówek lub sugestii, pozwalających korzystać w sposób nielegalny z oprogramowania,
e) udzielania informacji, wskazówek lub sugestii, pozwalających na oszukiwanie firm i instytucji,
f) zakazuje się zadawania pytań o sposób pozyskania rzeczy, o których powyżej,
g) zakazuje się przywłaszczania/łamania praw autorskich.
1.3. Zabrania się umieszczania reklam, ogłoszeń, linków referencyjnych (przynoszących profity Użytkownikowi lub osobom trzecim) w jakiejkolwiek formie, za wyjątkiem tych uzgodnionych z właścicielami Vortalu. W sprawie umieszczania reklam należy kontaktować się osobiście z właścicielami Vortalu.
II. Obowiązki użytkowników forum
2.0. Użytkownik może posiadać na forum tylko jedno konto. Każde następne będzie usuwane. Użytkownikowi łamiącemu ten zapis zostanie nałożony ban na korzystanie z forum.
2.1. Każdy Użytkownik powinien zapoznać się z treścią FAQ (frequently asked questions - często zadawane pytania).
2.2. Każdy Użytkownik powinien również zapoznać się z Działami dostępnymi na Forum oraz zasadami w nich obowiązującymi, które są opisane w ogłoszeniach i przyklejonych tematach.
2.3. Przed założeniem tematu należy skorzystać z pomocy (Help) programu lub FAQ/HELP na stronie producenta, wyszukiwarki forumowej, internetowej (np. google.pl) celem znalezienia odpowiedzi na nurtujący nas temat.
2.4. Nie należy zakładać tych samych tematów w różnych Działach ani duplikować tematów krótko wcześniej założonych zarówno przez siebie, jak i przez innych.
2.5. Dla każdego tematu należy dobierać odpowiedni Dział.
2.6. Tytuły wątków należy dobierać w sposób łatwo kojarzący się z danym problemem. Nie należy wstawiać wszelkiego rodzaju ozdobników w tytułach.
2.7. W celu edycji swojego posta należy skorzystać z opcji .
2.8. Należy unikać zbaczania z tematu podczas udzielania odpowiedzi w danym temacie.
2.9. Unikaj pisania postów, które nic nie wnoszą do tematu.
2.10. W sprawach prywatnych czy w celu osobistej wymiany zdań w danym temacie, korzystaj z możliwości wymiany prywatnej korespondencji , maill, bądź komunikatorów (przyciski w postach lub w profilu każdego Użytkownika).
2.11. Zakazuje się publikowania prywatnej korespondencji w każdej formie bez wyraźnej zgody zainteresowanych stron. Dotyczy to korespondencji poprzez , maill, komunikatory lub pozyskanej w inny sposób.
2.12. Kieruj się zasadą uprzejmości stosując dobre obyczaje. Przez szacunek dla innych, uzyskasz poszanowanie dla siebie. Traktuj innych tak, jakbyś chciał być traktowany przez nich.
2.13. Nie krytykuj, nie wyśmiewaj i nie poniżaj słownie innych Użytkowników z powodu według Ciebie banalnego tematu, jak i każdego innego.
2.14. Nie wstawiaj w postach dużej grafiki ani długich linków, które powodują rozjeżdżanie się Forum. Przyjmujemy maksymalną szerokość dla grafiki umieszczonej w poście 550 pikseli i rozmiar do 100 KB. Przy dużej grafice korzystaj z serwerów do zamieszczania grafiki (np. fotosik.pl), do których możesz podać adres w poście lub wstawić miniaturę. Przy długich linkach stosuj tekst zastępczy pomiędzy znacznikami bbCode [url=adres.www]tekst zastępczy[/url]
2.15. Na Forum piszemy w języku polskim. Użytkownik ma obowiązek zadbania o poprawność gramatyczną i ortograficzną (polska pisownia, znaki interpunkcyjne) swoich postów, tematów czy innych treści, które publikuje. NIE NALEŻY UŻYWAĆ PRZY TYM WIELKICH LITER, które traktowane są jak krzyk. Poprawnie i zrozumiale opisany problem zwiększa Twoje szanse na znalezienie pomocy.
2.16. Zabrania się umieszczania próśb w celu odrobienia pracy domowej, zleceń, zaliczeń etc. jak i podawania rozwiązań w organizowanych quizach.
2.17. Wprowadza się następujące zasady używania kolorów fontów:
- kolor "red" pozostaje do dyspozycji Administratorów,
- kolor "green" jest zarezerwowany dla Moderatorów.
Pozostałe kolory są do dyspozycji Użytkowników.
2.18. Wystrzegaj się krytyki Administratorów i Moderatorów w kwestiach regulaminowych. Regulamin jest stworzony dla utrzymania porządku na Forum.
2.19. Wszelkie przejawy łamania netykiety oraz postanowień niniejszego regulaminu w stosunku do Administratorów i Moderatorów na kanałach prywatnych (, maill, komunikatory), spotkają się z konsekwencjami przewidzianymi w Regulaminie.
2.20. Od rozwiązywania problemów jest Forum. Nie spamuj linkami do założonego wątku w postach, podpisie, SB, , maill oraz kanałach prywatnych.
2.21. Użytkownicy działający na szkodę vortalu lub forum dobreprogramy przez nieuprawnione podawanie się za redaktorów, administratorów czy też moderatorów vortalu i forum dobreprogramy lub umieszczający "reklamy" vortalu lub forum dobreprogramy na stronach internetowych bez zgody ich właścicieli zostaną pozbawieni możliwości dostępu do forum (ban bezterminowy) a administratorom lub innym osobom i instytucjom odpowiedzialnym za ochronę funkcjonowania serwisów internetowych, na których dane zdarzenie miało miejsce, zostanie udzielona wszelka pomoc w zidentyfikowaniu osoby, która dopuściła się takiego czynu.
III. Prawa użytkowników, ograniczenia, kary i ostrzeżenia
3.1. Posty i tematy niezgodne z Regulaminem będą usuwane lub ich treść będzie modyfikowana przez Moderatorów.
a) Moderator może też:
- zażądać od Użytkownika zmiany tytułu topiku, treści posta
- zmodyfikować tytuł tematu bądź treści posta Użytkownika,
- dopisywać, usuwać swoje poprawki przy ingerencji w treść posta,
- wystosować ostrzeżenie publiczne na Forum,
- zablokować czasowo wątek do momentu wyjaśnienia wątpliwości.
b) Autor zablokowanego topiku ma prawo:
- poprosić na Moderatora o podanie motywów decyzji i ewentualnie - wycofanie jej,
- Moderator może zweryfikować swoją decyzję samodzielnie bądź w porozumieniu z Administratorem lub innym Moderatorem,
- dopiero wtedy, w razie różnicy zdań, Użytkownik ma prawo do interwencji u Administratora,
Decyzja Moderatora lub Administratora jest w tym wypadku niepodważalna.
3.2. Użytkownicy nagminnie łamiący Regulamin, netykietę i ignorujący upomnienia Moderatorów powinni liczyć się z otrzymaniem ostrzeżenia lub z zablokowaniem dostępu do Forum. Także jednorazowe przewinienia (np. obraźliwe wiadomości na , na komunikatorach, posty lub tematy na Forum, zmierzające do skłócenia Użytkowników) uznane przez któregoś z Administratorów lub Moderatorów za ciężkie, mogą skutkować tym samym bez uprzedniego upomnienia czy ostrzeżenia).
a) Zablokowanie dostępu do Forum (zwane banem) może mieć następujący charakter:
- czasowo określony - konto Użytkownika zostanie zablokowane lub otrzyma on zakaz pisania (biała ściana) na Forum, , lub/oraz na SB na czas określony. Po upływie tego czasu konto zostanie odblokowane,
- czasowo nieokreślony - konto Użytkownika zostanie zablokowane na czas bliżej nikomu nieznany,
- stały - konto zostanie zablokowane na zawsze bądź usunięte z bazy forum.
b) Niezależnie od czasu trwania bana, a stosownie do przewinień Użytkownika i możliwości technicznych, konto może być zablokowane:
- imiennie - Użytkownik nie będzie mógł zalogować się ze swoim nickiem, ale będzie mógł przeglądać Forum.
- poprzez IP komputera (a w skrajnych wypadkach całej podsieci) - Użytkownik w ogóle nie będzie mógł się połączyć z Forum z danego IP.
c) W najbardziej skrajnych przypadkach Użytkownikowi zostanie zablokowany dostęp na poziomie serwera, co skutkuje całkowitym brakiem dostępu do Vortalu i Forum (nasz serwer przestanie "istnieć" dla Użytkownika).
d) Stosownie do charakteru bana i przewinienia Użytkownika:
- każde nowe konto będzie natychmiast usuwane w przypadku stwierdzenia, że właściciel jest osobą niepożądaną.
e) Decyzję o ukaraniu podejmuje Administrator na podstawie:
- decyzji własnej lub konsultowanej z Moderatorem,
- wniosku Moderatora,
- wniosku Użytkownika, pozytywnie zweryfikowanego przez Moderatora.
3.3. Ostrzeżenia
a) Ostrzeżenia przyznawane są za:
- nieprzestrzeganie regulaminu,
- brak reakcji na uwagi Administratorów i Moderatorów,
- bezproduktywne pisanie - nabijanie liczby postów, posty typu OT etc.,
- nieprzestrzeganie elementarnych zasad dobrego wychowania, kultury, etykiety, słownictwa,
- robienie ogólnego zamętu na Forum, zakładanie tematów oraz pisanie postów mających na celu skłócenie Użytkowników Forum.
b) Ostrzeżenia są przyznawane za łączną ilość wykroczeń w danym poście. Oznacza to że, w skrajnych przypadkach, za złamanie kilku punktów Regulaminu można otrzymać do 3 ostrzeżeń.
c) Otrzymanie 3 ostrzeżeń równoznaczne jest z otrzymaniem bana.
d) Informacja o liczbie przyznanych ostrzeżeń widnieje pod danymi Użytkownika, poniżej Avatara.
e) Ostrzeżenia mogą być anulowane po miesiącu nienagannego zachowania.
f) W przypadku otrzymania większej ilości ostrzeżeń (w okresie jednego miesiąca), będą one anulowane proporcjonalnie w czasie (1 - po miesiącu, 2 - po dwóch miesiącach, 3 - po trzech itd.).
g) Otrzymany ban po 3 ostrzeżeniach nie może być zdjęty przed upływem 3 miesięcy.
h) Odwołania można pisać tylko do osoby, która przyznała ostrzeżenie danemu Użytkownikowi.
i) Dopiero w przypadku negatywnego rozpatrzenia skargi, Użytkownik ma prawo zgłosić to Administracji. Decyzja Administracji Forum jest ostateczna i nie podlega dalszemu rozpatrywaniu.
j) Użytkownik, który posiada przynajmniej jedno aktywne ostrzeżenie zostaje pozbawiony dostępu do Shoutboksa.
IV. Umieszczanie ogłoszeń kupna/sprzedaży/zamiany na forum
4.1. Ogłoszenie może być zamieszczone jedynie w specjalnie do tego przeznaczonym dziale forum.
VI. Postanowienia końcowe
6.1 Niniejszy Regulamin odnosi się do wszystkich treści publikowanych na Forum w jakiejkolwiek formie.
6.2. Niniejszy regulamin nie jest formą zamkniętą i jako taki może być modyfikowany i poszerzany o dalsze punkty. O istotnych zmianach w regulaminie Administracja Forum będzie powiadamiała Użytkowników odpowiednim komunikatem w Dziale "O forum".
6.3. W razie wątpliwości w interpretacji niniejszego Regulaminu, przed założeniem kontrowersyjnego tematu/postu warto skonsultować się z Administratorem lub Moderatorem w celu uzyskania pomocy.
6.4. Kwestie nieuregulowane niniejszym Regulaminem nie podlegają dowolnej interpretacji i będą rozpatrywane indywidualnie przez Administrację Forum.

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.plywanie.pun.pl www.sinnoh-pokeots.pun.pl www.mafiapokemonuff.pun.pl www.kznunivrze.pun.pl www.odk1.pun.pl